سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه نفْس خود را دشمن بدارد، خداوند، دوستش خواهد داشت . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :11
کل بازدید :73585
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/6
10:15 ص

بسم الله الرحمن الرحیم

آخرین تحولات سوریه به نقل از خبرگزاری فارس:

1. پایان مأموریت کلاه آبی‌ها در سوریه

 ناظران بین‌المللی سازمان ملل متحد در سوریه سرانجام پس از گذشت 4 ماه، رسما به مأموریت خود در این کشور پایان دادند.

آخرین تحولات سوریه

 

2. ترکیه در اندیشه به دست گرفتن رهبری اهل سنت در منطقه است


دبیرکل حزب دمکراتیک کردهای سوریه با تاکید بر اینکه «ترکیه در اندیشه به دست گرفتن رهبری اهل سنت در منطقه است» گفت: ترکیه بهتر است به فکر یافتن راه حلی برای مشکلات خود با کردها و ارمنی‌ها باشد.

آخرین تحولات سوریه

3. افشاگری القدس العربی

ترکیه تروریست‌های سوریه را به دلیل انتشار تصاویر اعدام توبیخ کرد

خبرگزاری فارس: تروریست‌های مسلح در حلب سوریه خبر دادند افسران اطلاعاتی ترکیه بشدت فرماندهان این گروه ها را به دلیل انتشار تصاویر اعدام‌های وحشیانه هواداران نظام سوریه، توبیخ کرده‌اند.

آخرین تحولات سوریه

حامیان تروریستها از افشای چهره واقعی مخالفان نظام ضد اسرائیلی سوریه میترسند.

درگیری میان ارتش سوریه و گروهکهای تروریستی در بعضی از مناطق سوریه ادامه دارد. باید برای مقابله با فتنه گران داخلی و خارجی سوریه فکری کرد.

 نقشه سوریه


91/5/30::: 11:34 ع
نظر()
  
  
بسم الله الرحمن الرحیم
خبرگزاری فارس:
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید دانشگاهها تأکید کردند: جمهوری اسلامی بر خلاف غرب عقیم، در ابعاد مختلف سیاسی، حکومتی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برای جامعه بشری حرفهای نوین و موج آفرینی دارد.
 

خبرگزاری فارس: جهان در حال گذر به یک وضع جدید است/ایران حرف نوین و موج‌آفرین دارد

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز (یکشنبه)در دیدار صدها نفر از اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاهها، جهان را در حال گذر و تحول به سمت یک «ساختار و هندسه جدید سیاسی، اقتصادی و اجتماعی» خواندند و با تبیین جایگاه و نقش آفرینی ویژه ملت ایران در این تحول عظیم تاریخی تأکید کردند: نخبگان کشور از جمله دانشگاهیان می توانند با عمل به وظایف بسیار مهم خود در این برهه بسیار حساس تاریخی، به ارتقای جایگاه ایران در ساختار جدید جهان،‌ کمک تعیین کننده ای کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای اوضاع در حال گذر جهان را از لحاظ ظاهری با مرحله تحولات پس از جنگ جهانی اول و دوران پیدایش استعمار اروپا قابل مقایسه دانستند اما تأکید کردند: جهت گیری تغییرات آتی جهان برخلاف دورانهای یاد شده، در جهت تبادل قدرت و توانایی های عمومی بخشی از ملتهای جهان با بخشهای دیگر است.

ایشان،‌در تبیین نشانه ها و شواهد بروز تحولات و تغییرات عمیق جهانی به بیداری اسلامی اشاره کردند و افزودند: احساس هویت و بیداری متکی بر اسلام در میان ملتهای مختلف اسلامی، نشانه بی سابقه ای است که از عمق تحول در ساخت و هندسه آتی جهان، خبر می دهد.

رهبر معظم انقلاب شکست غرب به رهبری امریکا در تسلط بر منطقه غرب آسیا را نشانه دیگری از «دوران تحول کنونی» برشمردند و افزودند: خیز ناموفق امریکا برای تسلط بر این منطقه مهم و حساس که در قضیه عراق و افغانستان آشکار شد از دیگر نشانه های تغییرات عمیقی است که جهان با آن روبروست.

حوادث جاری در اروپا و آینده مبهم کشورهای قدرتمند این قاره از دیگر شواهدی بود که رهبر معظم انقلاب برای اثبات حرکت جهان کنونی به سمت یک ساختار جدید، به آن استناد کردند.

ادامه مطلب...

  

سلام بر لحظه ‏هایی که تو را آوردند!

سلام بر لب‏های رسول اللّه‏ که میلاد تو را به درگاه پروردگار، سبحه گفت و نام یگانه‏ات را از دست جبرئیل گرفت و در گوش عصمتت زمزمه کرد!

سلام بر لبخند سرافراز علی، که در طلوع تو اتفاق افتاد!

سلام بر تو، امامتِ فردای پس از علی!

سلام بر تو، شباهتِ بی‏شائبه محمدی!

سلام بر اقیانوس کرامت و سخاوتی که از دامان «کوثر» و «ابوتراب» برخاست.


  
  

بیانیه آیت الله سید علی حسینی اشکوری در باره پخش سریال عمر بن الخطاب 

   

بسم الله الرحمن الرحیم 

الحمد لله رب العالمین وصلّى الله على محمد وآله وصحبه المنتجبین

 

به همه رهبران دینى وعلماى مسلمین در سراسر جهان 

  

سلام بر شما فرهیختگان, سخنی را از سر خیر خواهی برای خداوند ورسول مکّرم وبه خاطر مؤمنین به شما عرضه می دارم, زیرا بقاء آئین محمدی به یاری خداوند نتیجه تلاش پی گیر عالمان پارسا واهل فضیلت در طول تاریخ است زیرا آنان سنگربانان اسلام هستند وجانشینان پیامبر اعظم2 وحاملان رسالت آن جناب وبه دوش کشندگان اندیشه های پاک آن حضرت وراویان احادیث وی می باشند, ونیز مسئولیت برخورد با اشتباهات وراهنمایان راه دُرست در میان اُمتند ودر انجام وظیفه سنگین خود هیچگاه به خاطر ملامت وسرزنش, دست از کار نکشیده واز پای ننشسته اند. از آنجا که ضرورت ایجاب نموده خطرات پخش سریال عمر بن خطاب (رض) را گوشزد می نمایم زیرا این سریال یا برخلاف واقعیتهای تاریخی ساخته شده است که آن نیرنگ وتحریف حقائق تاریخ خواهد بود وامری غیر مشروع وخیانت به اُمّت وتاریخ است ویا مطابق حقائق وواقعیتهای تاریخ است ودر این صورت از آنجا که پخش بسیاری از آن حوادث اموری است ناگفتنی وانتشار آن در سطح وسیع آنهم بصورت نمایش در رسانه های جهان موجب خدشه دار شدن چهره اسلام وبزرگان از صحابه وخلفای راشدین است, که به مصلحت اسلام ومسلمین نیست زیرا کارهای گوناگون صورت گرفته است که بعضی سرنوشت ساز بوده ولی با افکار عمومی وارزشها در روزگار ما سازگاری ندارد بلکه از کارهای ناهنجار تلّقی می شوند وبرخلاف حقوق بشر به حساب می آیند شاید در آن روزگار بعضی از آنها صحیح ومطابق مصلحت بوده است ونیز بعضی از مطالب از نظر اعتقادی در میان طائفه ای از مسلمین مورد پذیرش نیستند وتصویر ونمایش آن به گونه ای که قابل فهم در قالب نمایش برای عامه مردم میسّر نمی باشد ونیز تخلّفاتی صوت گرفته است که بیان آن امور در سطح نمایش برای عامه مردم مصلحت نیست زیرا موجب برداشت غلط از دین وتدیّن را در بر خواهد داشت چنانچه حذف آنها موجب تحریف تاریخ ودورغگویی است به طور اجمال وسربسته از باب تذکّر به آن اشاره می نمایم.

ادامه مطلب...

  
  

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سی سال پیش که حضرت امام(ره) هشدار دادند که اگر ملت های عربی قیام نکنند انقلاب شان سی سال به تاخیر می افتد کم تر کسی فکر می کرد این پیش بینی امروز به تحقق می پیوندند.

شاخصه اصلی حرکت های جهان امروز به ویژه کشورهای عربی اسلامی بودن است که با الگوگیری از انقلاب سال 57 ایران و با رهنمود های مقام معظم رهبری و با کمک برخی از نهادها و سازمان های مرتبط به لطف خدا با سرعت در حال پیش رفت و گسترش می باشند.البته علی رغم پیروزی های پی در پی ملت ها،دولت های حاک و دیکتاتور با تمام توان نظامی و تبلیغاتی  خود سعی در سرکوب این حرکت های حق جویانه و مسالمت آمیز دارند.

در بین تمام کشورهای عربی کشوری که بیش ترین فشار را متحمل است و با وحشیانه ترین برخورد از طرف حکام مستبد خود رو به روست به فرموده مقام معظم رهبری روحی فداه کشور مظلوم بحرین است.امتیازی که بحرین را از سایر کشورهای عربی متمایز می کند شیعه بودن اکثریت هفتاد درصدی مردم آن است و این نکته باعث شده در ایران از بحرین بسیار بیش تر از سایر مملکت های قیام کننده یاد شود.هرچند که تاکید مقام معظم رهبری روحی فداه روی مصر،بسیار زیادتر از سایر کشورهاست ولی متاسفانه در محافل مذهبی و سیاسی آن طور که باید و شاید روی مصر مانور داده نمی شود و اکثرا به مظلومیت بحرین می پردازند.البته به قول مولوی:

آب دریا را گر نتوان کشید

هم به قدر تشنگی باید چشید

 و همین که حداقل از بحرین غافل نیستیم جای شکر دارد.از آن جایی که ما فعلا توان و اجازه برخورد عملی و نظامی نداریم و نمی توانیم به طور مستقیم در این کشورها حضور و فعالیت داشته باشیم بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم « جهاد فرهنگی مرتبط با بیداری اسلامی » است لذا تمامی کسانی که توانایی این کار را دارند و به اصطلاح دست شان باز است،باید احساس وظیفه کرده وارد میدان شوند. از ارسال اس ام اس و وبلاگ نویسی گرفته تا برنامه هایی مثل جلسات سیاسی و پخش کلیپ.

 و خلاصه کلام این که همه ی ما باید سعی کنیم تا می توانیم فضا را به این سمت سوق دهیم و موضوع مهم بیداری اسلامی را زنده و به اصطلاح داغ  نگه داریم.

جا دارد از مسئولین محترم واحد سیاسی قرارگاه فرهنگی منتظران شهادت نیز تشکر و قدردانی ویژه ای بکنیم که با پخش مستند بحرین گامی در این زمینه برداشتند و الحمدلله

محمد حمله دار


  
  

زمان و مکان نقش بسزایی در عبادات دارند و همانگونه که برای ورود به اماکن خاص معنوی، نیاز به آداب خاصی است، مانند: آداب زیارت آقا علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و یا آداب ورود به مسجدالحرام. ورود به ایام خاص نیز آداب خاص خود را دارد، مانند: آداب ایام اعتکاف یا عید غدیر، در این میان، ماه مبارک رمضان، به خاطر برجستگی های این ماه، و اهمیت ویژه آن در زندگی و آخرت انسان، دانستن و رعایت آداب ورود به این ماه، به انسان کمک می کند که، نهایت استفاده را از این ماه پر برکت ببرد.

 و در مقابل غفلت از این موضوع(آداب ورود به ماه رمضان) و عدم رعایت آن، ممکن است بهره مندی انسان از این ماه را کم کرده و یا یک غفلت کوچک، زحمات انسان در این ماه رحمت الهی را، از بین ببرد.

 ائمه اطهار(علیهم السلام) توصیه های بسیار مفیدی، برای آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان، فرموده اند.

توبه و استغفار

 عبدالسلام بن صالح هروی، معروف به ابا صلت، می گوید: آخرین جمعه ماه شعبان، شرفیاب محضر مبارک حضرت علی بن موس الرضا(علیه السلام) شدم، ایشان فرمودند: اباصلت ! ماه شعبان بیشترش رفته و این آخرین جمعه آن است، جبران کن در باقیمانده این ماه کوتاهی های گذشته ات را، فراهم ساز آنچه تو را کمک می کند(در بهره برداری بهتر از این ماه) و ترک نما آنچه تو را یاری نمی‌دهد. زیاد دعا و استغفار کن و قرآن بخوان، از گناهانت توبه کن، تا در حالی ماه خدا به تو رو آورد که خود را خالص گردانیده ای، امانتی بر گردنت نباشد مگر آن که ادا کرده باشی.

 در قلبت نسبت به هیچ م?منی کینه و عداوتی نباشد، و خود را از گناهی که مرتکب شده ای جدا ساز، تقوای الهی پیشه کن و بر خدا در سر و علنت توکل نما که "و من یتوکل علی الله فهو حسبه". زیاد در باقیمانده ماه شعبان بگو "اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی" زیرا خداوند متعال به احترام این ماه (رمضان) گروه هایی را از آتش جهنم آزاد می سازد.(وسائل 10/ 301)

 به قول آقای قرائتی هواپیما با هر بنزینی پرواز نمیکند و نیازمند بنزین مخصوص است. اعمال عبادی ما هم با هر لقمه ای که انسان بخورد بالا نمی رود و برای به ثمر نشستن عبادات، نیاز به غذای حلال و طاهر دارد.

ادامه مطلب...